mandag den 26. september 2016

Kransekage (pengegave)

Pengekransekage

Jeg er vild med sjove, flotte og anderledes pengegaver end den lidt kedelige "penge-i-en-kort-gave".

Jeg har brugt:

En legetøjsbil
Flag
Perler
1-kroner
stålstråd
1 kegle





1) 1-kronerne og perlerne kommes på ståltråden på skift. Undervejs måler man så der er perler og            penge nok til at det kan gå hele vejen rundt. 
2) Klip ståltråden over så det bliver til en ring der sættes ned over keglen så mønterne i den ring man      kommer ned over passer ned mellem perlerne i den nede under (se på billedet.) Dette giver det            pæneste resultat.
3) Dette gentages ring for ring til man når toppen af keglen. 
4) Figur limes på toppen (jeg brugte en limpistol) og evt flag i sidderne

Ekstra info!!!!

Keglen kan man få hos flere blomsterhandlere og i nogle hobbybutikker.

Jeg valgte at bruge en bil på toppen da dette havde en betydning for min lillebror og jegs barndom. Kiggede dog godt på de almindelige kransekagefigurer.. disse er dog lidt peberet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar